FLVX
Bij FLVX
Bij het project voor FLVX stond conversieoptimalisatie door middel van User Experience Design centraal.
Het prototype van de applicatie is gerealiseerd met behulp van Sketch en Adobe XD.
Bij het project voor FLVX stond conversieoptimalisatie door middel van User Experience Design centraal.
Het prototype van de applicatie is gerealiseerd met behulp van Sketch en Adobe XD.
Bij FLVX heb ik mijn afstudeerstage afgerond. Het vraagstuk vanuit FLVX was erachter komen hoe hun online conversie kon worden verbeterd. Dit ben ik aan de hand van User Experience Design gaan onderzoeken. Door gebruik te maken van UX heb ik toen een prototype ontworpen dat de conversie positief zou moeten beïnvloeden. Het eindproduct is ontworpen als mobiele versie omdat uit statistieken en onderzoek bleek dat de meeste bezoekers de website van FLVX via hun mobiele telefoon bezochten, zo werden de mobiele gebruikers de doelgroep voor mijn afstudeerproject.
HET PROTOTYPE
Het eindproduct dat ik heb bij FLVX heb aangeleverd is een prototype voor een
geoptimaliseerde versie van de website zoals getoond op een smartphone.
HET ONTWERPPROCES
Tijdens dit project heb ik in iteraties gewerkt. Door in iteraties te werken kon er per iteratie een andere invalshoek worden gebruikt om tot een oplossing te komen voor het vraagstuk vanuit FLVX. Er is gebruik gemaakt van verschillende gedragsmodellen om ontwerpkeuzes te onderbouwen en om zo tot een eindproduct te komen dat optimaal voldoet aan de wensen en behoeftes van de gebruiker maar daarnaast ook de bedrijfsdoelen van FLVX zal ondersteunen. Er is tijdens dit project gebruik gemaakt van een combinatie tussen User Experience Design en Persuasive Design. In het kader van UX is er getest met de doelgroep om eventuele usability- problemen zoveel mogelijk op te lossen, daarna is Persuasive Design gebruikt om nieuwe gebruikers toch te overtuigen een aankoop te doen. Hieronder is een slideshow te zien van de Customer Journey Maps per iteratie, 'Ability' hoort bij de eerste iteratie en 'Eindproduct' bij de laatste. De bedoeling was dat achteraf kon worden gezien bij welke iteratie de klantreis het meest optimaal zou zijn voor FLVX, deze is staat onder 'Eindproduct'.